ـ همكاريو ايجاد تعامل با سايرمعاونينو كاركنان مدرسه جهت اجرايصحيح وظايف آنان و بهبود امور و افزايش بهرهوري در مدرسه
ـ همکاریومشاركت با ساير کارکنان، دانشآموزان و اولیای آنها در بهرهگیری از امکانات و ظرفیتهای داخلو خارج از مدرسه
ـ همكاري با ساير كاركنان مدرسه درجهت اجراي صحيح و به موقع برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي و پرورشي مدرسه براساس ضوابط و مقررات
ـ همكاري و مشاركت با مدير و ساير كاركنان در ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده براي شكوفايي استعدادهای مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آن ها
ـ همکاری در تهیه و تنظيم برنامه سالانه آموزشی، تربيتي و اداري مدرسه و اجراي شايسته آن با رعایت ضوابط و مشارکت اولیاء، کارکنان، دانشآموزان
ـ همکاری با مدير مدرسه در تهيه و تنظيم برنامه هفتگی و مديريت بر اجراي منظم و دقيق برنامه
- تهیه و تنظیم تقویم اجرایی از فعالیت ها و وظایف محوله به منظور افزایش بهره وری
ـ برنامه ریزی ، اقدام و تسهيل ايفاي نقش مؤثر آموزشي و تربیتی معلمان در فرايند ياددهي - يادگيري به منظور توسعه مهارتهای زندگی مبتنی بر اخلاق و رفتار اسلامی
ـ نظارت مستقيم در مراقبت بر رفتار ، کردار و حضور و غیاب دانش آموزان براساس آیین نامه انضباطی مصوب
ـ نظارت و مراقبت بر پوشش و حجاب دانش آموزان و كاركنان مدرسه
ـ برنامه ريزي و نظارت برحسن انجام فعاليت ها و وظايف كاركنان مدرسه و ارزشيابي مستمر از عملكرد آن ها براساس ضوابط ، همچنين شناسايي كاركنان كوشا ، ساعي ، فعال و شايسته معرفي به مدير
ـ همکاری در برنامه ريزي، نظارت و اجرای فعاليتهاي عمومي و فراگير مدرسه نظير مراسم آغازين، مناسبتها، ايام ا...، نماز جماعت، فعاليتهاي قرآنی ، علمي ، آموزشي فرهنگي، هنري و ورزشي و... ، بازدیدها و اردوهای آموزشی و پرورشی
ـ همکاری در تأمین شرایط ایمنی و بهداشتی دانشآموزان،كاركنان و محيط مدرسه درجهت پیشگیری از بیماریها، سوانح و حوادث احتمالی و مقابله با آنها و نظارت بر تغذیه میان وعده دانش آموزان
ـ خودآموزي، تحقيق و پژوهش و سعي در مطالعه مداوم منابع آموزشي و تربيتي و آشنايي با روش هاي فعال آموزشي به منظور بالابردن سطح آگاهي ها و مهارت هاي شغلي
ـ تهیه، و تنظیم برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربيتي دانش آموزان ،تجزيه وتحليل نتايج ارزشيابي،برگزاري جلسات هماهنگي و مشاوره ي آموزشي با معلمان، اولياء و دانش آموزان، و همكاري در اجرا و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء آنان
ـ برنامه ريزي و اقدام برای بهبود وضعیت دانش آموزان داراي افت تحصیلی، ناهنجاریهای رفتاری - اخلاقی، نارساییهای جسمانی و مشکلات خانوادگی با حفظ اصل رازداری و در صورت لزوم معرفی آن ها به مدیر جهت اقدامات مقتضی
ـ حضور مؤثر در مدرسه قبل از ورود دانش آموزان و خروج پس از خارج شدن تمامي دانش آموزان از مدرسه
ـ تشکیل جلسات مرتبط با گروه های درسي و شورای معلمان و همکاری در برنامه ریزی جهت تشكيل شورای مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، شورای دانش آموزی و ...) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضا
ـ همكاري در آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشي مورد نياز قبل از آغازسال تحصیلی و همچنین برنامهریزی و نظارت بر حسن استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی توسط معلمان و دانشآموزان
ـ برنامه ريزي در ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مطابق ضوابط و مقررات مربوط
ـ همکاری جهت تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه در زمان مقرر
ـ اجرای بخشنامهها، دستورالعملها، آیین نامههاي ارجاعی از سوی مدیر
ـ تهیه و تنظیم گزارشهای لازم درخصوص فعالیت های انجام شده برابر وظايف محوله جهت ارائه به مدیرمدرسه
ـ مراقبتونظارت بر فعاليتها و رفتار دانشآموزان درساعات تفريح، خارج از كلاس و در مواقع عدم حضور دبير در كلاس درس
ـ تحویل اسناد به مدير مدرسه درصورت تغییرسمت
ـ پاسخگویی به والدین، دانش آموزان، کارکنان و سایر مراجعین به مدرسه در راستای تکریم ارباب رجوع
ـ ثبت و تکمیل فرم های ارزشیابی کارکنان با نظر مدیر مدرسه
- كنترل، حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدرسه و همکاری با سایرکارکنان برای انجام وظایفشان در غیاب آنان
- شناسائي دانش آموزاني كه ناهنجاريهاي رفتاري دارند و اقدام در جهت رفع مشكلات آنان از طريق مراجع ذيربط با اطلاع مدير مدرسه
- رسيدگي به حضور و غياب دانش آموزان و ارائه گزارشي لازم به مدير مدرسه و آگاه ساختن بموقع اوليا آنان
- نظارت بر كار و فعاليتهاي خدمتگزاران ، سرايدار ، نگهبان و ديگر عوامل خدماتي مدارس
- حضور در مدرسه در كليه اوقات رسمي طول سال تحصيلي و تعطيلات فصلي طبق مقررات و دستورالعملهاي صادره از سوي وزارت آموزش و پرورش
- استفاده از فناوری های هوشمند در امورات مدرسه
انجام ساير امور ارجاعي عنداللزوم
|